Pastoor Jeroen SmithWelkom op de site van de Heilige Lodewijkkerk

Jezus is waarlijk verrezen. Moge Hij uw hart open vinden voor Zijn barmhartige Liefde.

In de Heilige Lodewijkkerk staat natuurlijk Jezus Christus de levende Heer centraal. De Katholieke Kerk is door de Heer gegeven om Hem te verkondigen. Dankzij de Kerk horen we Hem spreken in de Schrift en mogen we Hem ontmoeten in de Sacramenten.

Dagelijkse Eucharistieviering

In verbondenheid met de Wereldkerk, met de Paus en bisschoppen, wordt volgens de rijkdom van de Liturgie zoals het Missaal die aanreikt, in deze kerk op elke dag van de week de Heilige Mis gevierd. En dat het hele jaar door.

De Zondagsmissen zijn om:

• 10:00 uur (Hoogmis met crèche en erna koffiedrinken)
  • 17.00 uur (Engelse Mis - behalve in de vakantie-periode)

De Weekmissen zijn:

• Maandag, Woensdag, Donderdag 09.00 uur
  • Dinsdag*, Vrijdag 19.00 uur
  • Zaterdag 09.30 uur

*) Dinsdag is dit volgens de Tridentijnse Misvorm

Overige informatie kunt u vinden onder vieringen.

Eucharistische aanbidding

Dit biedt de mogelijkheid om in de drukte en druk van ons leven stil te worden bij Jezus, die waarachtig in het Allerheiligst Sacrament aanwezig is. Elke week is er 24-uurs aanbidding van vrijdag 14.00 tot zaterdag 14.00 uur. De kapel is vrij toegankelijk op vrijdag van 14.00 tot 23.00 uur en op zaterdag van 07.00 tot 14.00 uur. Ook zondag is er een uur aanbidding in de kerk, van 16.00 tot 17.00 uur, hierna volgt de Engelse Mis van 17.00 to 18.00 uur (behalve in de vakantieperiode, details op de homepage). Meer informatie vindt u hier.

De Biecht

Voor het herontdekte Sacrament van Boete en Verzoening kunt u terecht: op zondag van 16.00 tot 16.50 uur, doordeweeks na de ochtendmissen of afwijkend hiervan op afspraak.

De onverschilligheid doorbreken door het verlangen over het geloof te leren

Jezus en de rijkdom van de Kerk steeds beter leren kennen is wezenlijk voor ons geloof. Ook om daar anderen over te kunnen vertellen en antwoorden te krijgen op veel vragen. Daarom is er altijd een ruim catecheseaanbod, van de Alpha cursus tot het lezen van grote theologen.

Jongeren in de bocht

De actieve jongerengroep vind je verder op RKJ Leiden

Vragen

Veel informatie is op deze website te vinden. Maar heeft u nog vragen over Sacramenten (Doopsel, 1e H. Communnie, Vormsel, Ziekenzalving, Huwelijk) of Uitvaart? Of denk u er (voorzichtig) over om katholiek te worden? Of heeft u andere vragen, opmerkingen, suggesties: aarzelt dan niet om contact met mij op te nemen.

Centraal staan voor ons aanbidding, evangelisatie en dienstbaarheid aan de naaste. Elke zondag een volle kerk, met jong en oud, echt een feest. Welkom. Want Jezus is waarlijk verrezen!

Pastoor Jeroen Smith